søndag 4. juli 2010

Ny 10 km tid :)

Så var nok en treningsuke gjennomført.
Jeg begynner nå å merke forandringene i programet mitt og det liker jeg. De klassiske korte intervalløktene er nå borte, og erstatet med en 5km stigeløp. Jeg har fortsatt igjen tempointervallene mine, men neste uke gjøres de om fra å gå på tid til å bli intervaller på 3km. I første omgang skal jeg løpe 3 slike runder på en økt. Da er det veldig kjekt at det er ca 3 km rundt sognsvann som jeg kan bruke til å løpe i det fine været!

Men denne uken var også uka jeg skulle løpe en ny 10 km. Målet var nok satt litt høyt på 1 time og 5 min. (Mitt overordente mål er å komme under 1 time før halvmaratonet.) Men dagen var nok desverre ikke helt på topp i dag. Jeg kan begynne med å si at jeg aldri kommer til å spise en omelett før jeg trener igjen. Ble utrolig kvalm! For det andre har vi en luftfuktighet som ikke likner grisen her i dag. Så jeg kunne vri godt opp alle klærne mine når jeg kom hjem, og det er ikke typisk for meg i det hele tatt. Men alt i alt klate jeg å forbedre tida mi med nesten to min, så jeg er fornøyd. Ny tid er nå 1 time, 7 min og 55 sek. Og så lenge jeg har en forbedring skal jeg være fornøyd! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar