fredag 16. juli 2010

Ferie, trening og utprøving av energitilskudd

Nå som ferien for alvor har kommet i gang merker jeg hvor mye mere jeg klarer å få ut av treningen. Jeg kan trene akkurat når det passer meg. Jeg får i meg nok næring før en økt og jeg klarer å presse meg hardere enn tidligere. Deilig!

Det nye opplegget med 3km intervaller fungerer absolutt helt utmerket. Jeg løper første på litt over 20 min og avslutter den siste på litt over 17 min. Prøver å løpe 1,5 min fortere per runde. Så med oppvarming/avsluttning og litt rolig jogg mellom rundene kommer jeg godt over 10 km. Veldig deilig å endelig føle at jeg har tak om den distansen.

Ellers har dette vært dagen for mange nye ting. Jeg har for første gang i mitt liv testet ut energidrikk + gel og jeg har løpt min første 15 km. Magen responderte ikke uventet litt dårlig på både ny drikke og gel, men det gikk greit og jeg er sikker på at med noen flere testløp så vil kroppen bli helt vant til det. Håper også at jeg blir vant til smaken og konsistensen på gelen. For det var absolutt ikke et høydepunkt med turen.

På 15 km brukte jeg 1 time og 50 min. Trodde faktisk jeg hadde løpt lengre på den tida, men det hadde jeg altså ikke i følge iform.nu sin ruteplanlegger. Mitt mål må være å nærme meg 1 time og 40 min før halvmaratonet. Om ikke mange ukene skal jeg ha en 15 km test og da satser jeg på 1 time og 45 min. Håper også etterhvert at dette blir en distanse jeg får tak på. Akkurat nå sitter jeg i sofen med vondter i muskler og ledd jeg ikke trodde fantes.

Neste uke reiser jeg til Spania og lurer littt på hvordan det skal gå med treningen der nede. Men har hver fall store planen om å prøve å få til de øktene jeg har i programent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar